دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کفاشیان: نمی‌توانیم به‌ گزارش کمیسیون اصل 90 که بر اساس دشمنی شخصی بوده استناد کنیم/ این گزارش نکته جدیدی نداشت

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره وجود فساد در فوتبال نکته جدیدی وجود ندارد و در این گزارش تنها به یکسری مصداق‌های کلی اشاره شده است.
کد خبر : 63754

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، علی کفاشیان ضمن بیان این مطلب گفت: «الحمدالله بعد از دو سال گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره وجود فساد در فوتبال ارائه شد که من مطلب جدیدی در این گزارش ندیدم. در این گزارش به یکسری مصداق‌های کلی اشاره شده‌ است؛ مثل ارتشاء، تبانی، مسائل اخلاقی و ... .»


وی ادامه داد: «این مسائلی که در گزارش کمسیون اصل نود به آن اشاره شده‌، مسائل کلی است و ما نمی‌توانیم این مسائل را قبول کنیم. اگر فساد و یا کار خلافی در فوتبال انجام می‌شود باید همان زمان مدارک را به ما ارائه دهند تا رکن قضایی فدراسیون به آن رسیدگی کند و یا اینکه مدارکی که دارند را به قوه محترم قضائیه تحویل بدهند.»


رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: «بخشی از این گزارش مربوط به من بود که در آن به سفرهای بنده اشاره شده بود. باید در این خصوص بگویم که تمام سفرهای من کاری بوده‌ است. البته برخی ها عنوان کرده بودند که در دوران ریاست من سوء مدیریت وجود دارد در حالی که نمی توانند به انتصاب‌های من که بر طبق اساسنامه بوده است ایرادی وارد کنند. سوء مدیریت به این معنی است که افراد وضعیت هشت سال پیش فوتبال تا به امروز را بررسی کنند.»


کفاشیان در مورد ایرادات کمیسیون اصل نود به اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: «اساسنامه ما طبق قوانین و مقررات وضع شده‌ است. چهار سال پیش با مصوبه هیات دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب شده و بعد هم در همان اساسنامه آمده است که اصلاحات بعدی توسط مجمع قابل اجرا است. در هشت سال گذشته اساسنامه ما توسط فیفا و AFC مورد بررسی قرار گرفته‌است و به نظر من هیچ ایرادی ندارد. اگر هر ایرادی هم دارد ما می توانیم آن را توسط اعضای مجمع اصلاح کنیم. ضمن اینکه اگر ایرادی به اساسنامه دارند ما این آمادگی را داریم که نظرات را بشنویم و در مجمع آن را مطرح کرده و در صورت رای اعضا این پیشنهادات را به تصویب برسانیم.»


رییس فدراسیون فوتبال به بحث تبانی و رشوه در گزارش اصل نود اشاره کرد و گفت: «به نظر من به این صحبت ها که بدون ارائه مدرک و بر اساس دشمنی شخصی بوده نمی توانیم استناد کنیم. البته ممکن است بعضی از این موارد در هشت سال گذشته اتفاق افتاده باشد که در صورت افشا با همه آنها برخورد خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته